Dag 10 en de rest

9 april 2013 - Cancún, Mexico

De grote reis zit erop, nu vakantie!!!

Vanuit Palenque zijn we naar Chetumal gereden, een heel eind, bijna 500 km!  De wegen waren goed dus het ging gelukkig vlot. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij de ruines van Kohunlich, dit is 1 van vele ruines in het Rio Bec gebied. Hiervoor moesten we ongeveer 7 km over hele slechte weg dus ons verwachtingspatroon was laag. Toen we er aankwamen bleek het ook helemaal uitgestorven te zijn, maar het gebied was nog best groot en mooi, alles was heel netjes onderhouden. We waren tijdens ons hele bezoek helemaal alleen op de site, weer een hele mooie beleving.

Doorgereden naar Chetumal, een stad aan de grens met Belize. De stad was een beetje uitgestorven, uiteten geweest en naar bed.

Volgende dag, last leg of the race, ook weer een behoorlijk stuk, 380 km. Onderweg zijn we nog gestopt bij Tulum, een bekende Maya-stad aan zee. Maar het was daar zo toeristisch en druk, keukenhof is er niks bij, dat we daar besloten hebben niet naar binnen te gaan. We wilden onze mooie herinneringen aan alles wat we gezien hebben niet laten verpersten door 3000 Amerikanen in zwemkleding. Er was wel een Subways dus de hele rit was niet voor niets ;)

In Cancun aangekomen en eerst ingechecked bij ons hotel en toen de auto terug gebracht naar Alamo. Dit ging gelukkig helemaal goed, we hadden wat nare dingen gelezen op tripadvisor maar ze hebben ons zelfs 65 dollar kwijtgescholden omdat we 2 uur te laat waren, dat viel dus alles mee.

Toen met de bus terug naar het hotel, dat was ook weer een hele ervaring, we begrijpen nu hoe Harry Potter zich voelde in de Knight Bus!!! Maar voor een euro mag je niet klagen :)

We hebben een heel leuk hotel, beter dan we hadden verwacht, veel gras maar ook aan het strand en lekker ruim opgezet, hier houden we het nog wel een weekje uit. 's Avonds zijn we het nachtleven van Cancun ingedoken, het is hier echt net Vegas, onwijs Amerikaans, dat is best aclimatiseren na zoveel cultuur, maar de biertjes smaken er niet minder op!

We denken dat we nu niet meer zoveel meer te melden hebben op het blog maar mocht er iets spannends gebeuren horen jullie van ons.

Salud!

1. Yolanda:
    10 april 2013
    Geniet van jullie weekje vakantie en bedankt voor de verhalen. Dikke knuffel yolanda
  2. Sonja:
    10 april 2013
    Ha lieve schatten, dank jullie wel voor de leuke reisverhalen zodat we het allemaal konden meebeleven thuis! Nu alle indrukken verwerken, heerlijk een weekje bijkomen aan het strand, dat ziet er fantastisch uit! Daar kun je het nog wel even uithouden denk ik, geniet ervan!!!
    dikke knuf, heel veel liefs....
  3. Sjouk:
    10 april 2013
    jullie hebben de vakantie echt verdiend na zoveel avontuur en cultuur! wauw het is nu al iets moois om op terug te kijken.
    geniet van jullie heerlijke vakantie in jullie vakantie ;)
    ik hoop dat we nog wel wat van jullie horen.
    cheers en tot na jullie vakantie!
  4. Ine en Henk:
    Beste baasje en vrouwtje,
    Groetjes en woefjes va jullie prinsesje. Ik ben ook op vakantie en zit sinds zaterdag bij mijn zoon.
    Het eten is hier saai en er is geen bot te vinden. Ik drink dus maar stevig.
    Nog veel plezier, tot zo en doe de groeten aan de Mexicaanse honden.
    Knuf, hug en lik van jullie Uxi (en Yuke) 10 04 13
  5. Irene:
    10 april 2013
    Wat zonde dat er een einde is gekomen aan jullie verhalen, had het idee dat ik zelf ook een beetje op vakantie was. Heerlijk om allemaal te lezen en mee te leven. Geniet van de week in een prachtige omgeving, goed te doen zoals ik het op de foto zag. Heel veel knuffels van irene
  6. Rob en Noek:
    11 april 2013
    Geniet nog ff lekker van jullie vakantie en drink maar een paar Corona's voor ons. Heel veel plezier en dan lekker uitgerust en bruin weer thuis komen. xx
  7. Ge en wil:
    12 april 2013
    we hebben alles gevold heel leuk we zien jullie volgende week in het veerhuis gr. en nog veel plezier xxx