Dag 1 Leiden-Cancun

29 maart 2013 - Cancún, Mexico

We zijn in Mexico!!! Alles is helemaal soepel verlopen. Martijn had in de rij voor het inchecken bedacht dat we een ugrade gingen vragen voor de vlucht en dat was een heel goed plan, lekker veel ruimte en goede bediening. We hadden wind mee en hebben er 10 uur en 50 minuten over gedaan. We dachten eerst dat we een tussenlanding zouden hebben op Cuba maar we landen eerst in Cancun dus dat scheelde weer een hoop angst en  tijd.

Op de luchthaven van Cancun was het heel rustig en  de koffers waren er ook heel snel, de douane deed ook helemaal niet moeilijk dus we waren er zo uit. We waren een beetje bang voor opdringerig mensen die je tassen willen dragen en je taxis aan willen smeren maar dat was helemaal niet het geval, mensen gingen ons helpen zoeken naar de vertegenwoordigster van Kras, heel fijn. Van haar een kleine uitleg gehad en toen de auto gaan halen. Ook dat viel alles mee, er werden ons geen verzekeringen aangepraat en de auto is super!

Toen hebben we de toeristische route naar ons hotel genomen, over de zona hoteleria, net Vegas maar dan zonder casinos (das dan wel weer een beetje jammer).

Ons hotel ligt een beetje achteraf en is ook een  kleine jachthaven. De kamer is niet veel bijzonders maar wel schoon. Om te vieren dat we er zijn hebben we een corona gedronken in de buiten bar en daar hoorde natuurlijk ook nachos en guacamole bij!

Nu zijn we allebei wel redelijk gesloopt, straks misschien nog ergens een hapje eten en dan vroeg naar bed. Morgen naar Chitzen-Itza en dan naar Merida.  Het plan is om met de zon op te staan.

1. Yolanda:
    30 maart 2013
    geniet er van, heel veel plezier
  2. Sjouk:
    30 maart 2013
    dat klinkt als een heel goed begin van een geweldige vakantie! we zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen. erg benieuwd naar jullie reisverhalen. Geniet ervan lieffies! (mis trouwens wel een foto van de auto ;) )
  3. Sabine:
    30 maart 2013
    Lieve Effi en Martijn, fijn dat de reis mee viel ! Ben nu al benieuwt naar jullie volgende reisverslag :) Super leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Geniet ervan ! Dikke kus bien
  4. Karen:
    30 maart 2013
    heel veel plezier, geniet ervan xxx
  5. Irene:
    30 maart 2013
    Ik sluit me aan bij Sjouk, miste ook de foto van de auto. Wat een prachtig uitzicht en fijn dat de reis zo makkelijk is verlopen. Hoop dat jullie heerlijk hebben geslapen en wens jullie een mooie nieuwe dag!!! Knuffel
  6. Sascha en Maya:
    30 maart 2013
    Leuk zo'n weblog voor de thuisblijvers. Mooie aanvulling op de "plaat in de keuken" ;)
    We gaan elke dag even kijken. XXX en veel knuffels
  7. Marita:
    Hoi lieverds,

Fijn dat het zo goed is gegaan! Geniet ervan. Het is een mooi land! En beter weer dan hier! Er komt hier toch echt sneeuw naar beneden vallen..
  8. Masha en emiel:
    30 maart 2013
    Wat fijn dat jullie lekker met zn 2en kunnen gaan genieten!!!Helemaal verdiend. Leuk ook om jullie avonturen zo te kunnen lezen. Kan niet wachten op de foto's en verhalen van Chitzen Itza!!! Veel plezier!dikke knuffel van ons
  9. Rob en Noek:
    30 maart 2013
    Heel veel plezier lieffies, maak er iets onvergetelijks van! En super dat we zo een beetje mee kunnen genieten xx
  10. Ine en Henk:
    Hi Ef en martijn,

Wat fijn dat de reis soepel is verlopen.
    Het is een prachtig land en mooi weer.
    Wij moeten het hier doen met een lullig kermisje om de hoek
    en af en toe wat sneeuw.
    Rust maar even uit en dan op naar de volgende lokatie.
    Onderweg wel goed kijken en uitkijken.
    Is de auto een chevy en is het een automaat?
    Zoja, jaloers.
    Veel plezier en bij de volgende corona proosten wij mee.
    Houdoe en een dikke knuffel van Henk en mij.
  11. Sonja:
    30 maart 2013
    Lieve schatten, heerlijk dat alles goed verlopen is en dat het zo soepel ging, wat fijn dat de reis iets korter was, leuke foto's en ook een foto van de auto plaatsen hoor! Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verslag, wees voorzichtig, hier is alles O.K. en het programma is binnen gekomen vanmorgen.....heel blij mee......dank Martijn, dikke knuf
  12. Bram en Linda:
    30 maart 2013
    Wij hebben nog naar jullie gezwaaid toen het vliegtuig over kwam maar ik geloof niet dat jullie het hebben gezien. Mooi hotel. Veilige trip morgen. Wij kijken uit naar het vervolg. Heel veel liefs.
  13. Kim:
    31 maart 2013
    hey ef en martijn!! SUPER VET! ben super blij voor jullie! geniet er heeeel erg van (verplicht)!!! Dikke kus xxxxxxxx kimmy en jacky rose (mart even afwezig maar dat horen jullie nog wel:(